Katt Korgen

Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Födelsen

Av Emilie Svensson - 21 maj 2014 21:54

 

Hej alla!

Jag heter Emilie och jag driver denna bloggen.

Jag är 13-årig tjej som älskar katter och har haft 13 katter sammanlagt.

Detta är inte min första blogg, har säkert 3 andra jag bloggar på samtidigt men jag uppdaterar varje dag.

I denna bloggen får ni följa med 3 nyfödda kattungars liv.

Jag uppdaterar bloggen varje dag med bilder på dom så ni ser hur dom växer och hur dom ser ut.

De föddes idag, alltså 21/5 2014. Verkar detta intressant?

Följ då gärna bloggen!

På bilden ser ni även Kinzie (mamman till kattungarna) och hon är ca 2-3 år.

Katten i bakgrunden är några månader och är som ett adopterat barn för Kinzie eftersom hon tagot hand om henne.

Mamman till Gandalfina som katten heter är min systers katt.

Vi fick den eftersom Kinzie förra ungar dog vid födelsen.

Vill ni veta mer om mina förra katter är det bara att fråga mig, svarar på allt!


Födelsen

När jag kom hem från skolan idag klappade jag Gandalfina och fyllde på matskålen.

Då kom Kinzie ner, då märkte jag att hon inte var lika tjock längre och att hon var blöt om baken.

Jag blev fundersam så jag gick upp och kollade runt i några sekunder men trodde inte det var något så jag gick ner igen. Senare gick jag upp till mitt rum och lämnade min dörr öppen.

Jag märkte att Gandalfina var lite nervös och var olik sig själv.

Jag tänkte att hon lekte så jag återgick till det jag höll på med.

Sen hörde jag jätte ljusa jamar från hallen. Jag gick dit och letade efter Kinzie, och jag visste att hon bruka sova under gästsängen så jag gick dit och kollade och där låg hon.

Jag klappade henne och såg att hon hade något i sin famn jag drog fram filten hon låg på lite och såg 3 andra katter.

Jag blev förvånad och sprang ner som en galning så jag nästan ramlade i trappan, jag sa till min pappa och han kom upp och hjälpte mig fixa med korgen.

Jag publicerade en bild på Facebook på kattungarna och efter 5 min ringde min mamma och frågade om vi hade fått kattungar och det hade vi ju. Sedan kom hon och hennes sambo och min bror hem till oss och hälsade på.

Ja, och nu ligger de och sover vid Kinzies fluffiga mage.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie Svensson - 13 juni 2014 20:30

    Sammy      Ghost     Malibu  

Av Emilie Svensson - 26 maj 2014 21:17


 

Av Emilie Svensson - 21 maj 2014 23:07

    Kinzie när hon var några månader och nu.     Kinzie köpte jag faktiskt av en tjej på en bondgård, jag ville så gärna ha en hund men fick en katt istället. Kinzie var snäll, lugn och ibland busig som liten, nu sover hon för det mesta. ...

Av Emilie Svensson - 21 maj 2014 22:40


  Ursäkta dålig bild men den vill inte vara still. Namn: Malibu Födelsedags datum: 21/5-14 Ålder: 0 Föräldrer: Kinzie & Grannkatten Färg: Svart med lite vitt på ansiktet ...

Av Emilie Svensson - 21 maj 2014 22:36


  Namn: Sammy Födelsedags datum: 21/5-14 Ålder: 0 Föräldrer: Kinzie & Grannkatten Färg: Svart och lite vitt i ansiktet ...

Ovido - Quiz & Flashcards